Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. április
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
1
2
3
4
5
6
7
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Összes esemény ›

 

Sajtószoba

Korai iskolaelhagyás megelőzését támogató projekt zárult a Tolna Megyei Szakképzési Centrum iskoláiban

A Tolna Megyei Szakképzési Centrum GINOP 6.2.3-17-2017-00038 azonosító számú projektje 2018. január 1. napjával indult és 2020. december 31. napján zárult. A program arra volt hivatott, hogy az Európa 2020 stratégia oktatási célkitűzésével összhangban a végzettség nélküli iskolaelhagyók számát csökkentse, a tagintézmények kulcskompetencia-fejlesztő tevékenységét támogassa, valamint, hogy a Centrum az alapkészségek fejlesztését segítő eszközrendszert alkalmazzon, a nevelés eredményességét javítsa, valamint az iskolai teljesítményt növelje az egész életen át tartó tanulásra való képesség érdekében. 

Az 550 millió forint összeköltségvetésű projekt az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.

Hazánkban a végzettség nélküli iskolaelhagyás aránya a szakképzés területén közel 30%-os. A GINOP 6.2.3 projekt közvetlen célja a szakképző intézményekből lemorzsolódó diákok arányának 10% alá csökkentése. A projekt keretében megvalósult fejlesztések hozzájárulnak a képzés hatékonyságának és eredményességének javításához, a tagintézményeinkben tanulók végzettségi szintjének és továbbtanulási esélyeinek növeléséhez.

A GINOP 6.2.3-17-2017-00038 számú projekt fókuszában a lemorzsolódás problémaköre állt. Ennek keretében a Centrum, az iskoláinak vezetőit és pedagógusait készítette fel arra, hogy a korai iskolaelhagyás okait helyzetelemzés keretében közösen feltárják, előkészítsék a módszertani fejlesztéseket, illetve a máshol bevált jó gyakorlatok adaptálását. A projekt öt fő tevékenység köré („Tanulói készségek és képességek fejlesztése”, „Intézményfejlesztés”, „Informatikai fejlesztés, eszközbeszerzés”, „Pedagógus-továbbképzés”, „Szakmai együttműködés”) szerveződve igyekszik támogatni a megfogalmazott problémák megoldását.

A módszertani fejlesztések és együttműködési tevékenységek a GINOP 6.2.3-17-2017-00038 számú projekt fő céljain belül az alapkészségek fejlesztéséhez (anyanyelvi írás és olvasás, anyanyelvi szakmai szövegalkotás és szövegértés, számolási és digitális készség, valamit idegen nyelvi készség) kapcsolódó módszertanokat adaptált. Az intézményfejlesztési tevékenység hangsúlyos feladata volt a végzettség nélküli iskolaelhagyás megelőzését célzó helyi feltételrendszer kialakításának támogatása a Centrumban. Az „Informatikai fejlesztés, eszközbeszerzés” tevékenység keretében valósult meg többek között egy ún. Digitális Közösségi Alkotóműhely kialakítása, amely kiterjed az elméleti és a gyakorlati oktatások összehangolására. 

A projekt befejezésével a lemorzsolódási arány összintézményi szinten 7,47% volt, mely 2,29%-kal kevesebb, mint a projekt keretében vállalt 9,76%-os arány.

Sajtóközlemény


2020. október 26. 

Lezajlott az iskolai lemorzsolódás megelőzését célzó projekt zárórendezvénye

A Tolna Megyei Szakképzési Centrum szeptember 30-án, a járványügyi helyzetre való tekintettel szűk körben, tartotta meg a korai iskolaelhagyás megelőzését célzó programjának zárórendezvényét. A GINOP 6.2.3-17-2017-00038 azonosító számú projekt eredményeit Csapó Gábor főigazgató ismertette, a szakképzési centrum jövőbeni terveiről pedig Dömötör Csaba kancellár beszélt a megjelenteknek a Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégiumban.

A 2018. február 2-án hatályba lépett program az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával, 550 millió forintos költségvetésből valósult meg. A közvetlen cél a szakképző intézményekből lemorzsolódó diákok arányának 10 százalék alá csökkentése volt, többek között a tagintézmények kulcskompetencia-fejlesztő tevékenységének támogatásával, az alapkészségek fejlesztését segítő eszközrendszerek alkalmazásával, a nevelés eredményességének javításával, valamint az iskolai teljesítmény növelésével az egész életen át tartó tanulásra való képesség érdekében.

A projekt eredményeként a 2019/2020-as tanév végére többek között a középfokú végzettség nélküli lemorzsolódás mértéke a nappali képzésben az adott évfolyamon belépők számához viszonyítva csaknem 6 százalékig csökkent, a résztvevő diákok tanulmányi eredmény indikátora pedig szép javulást mutatott. Ugyanakkor elmondható, hogy a végrehajtott szakmai és tárgyi fejlesztések hosszabb távon is segítik a kitűzött célok megvalósítását.

Sajtóközlemény


2019. október 28.

Digitális Közösségi Alkotóműhely nyílt a Szekszárdi Szakképzési Centrumban

Egy több mint 30 millió forintos beruházás nyitotta meg kapuit a napokban a Szekszárdi SZC Ady Endre Szakképző Iskolája és Kollégiumában, átadták ugyanis a Digitális Közösségi Alkotóműhelyt, amely, amellett, hogy nagyban hozzájárulhat a lemorzsolódás csökkentéséhez, nem csekély pályaorientációs funkcióval is bír.

A kifeszített nemzetiszín szalag mögött áll az Innovációs és Technológiai Minisztérium Szakképzési és Felnőttképzési Fejlesztési Főosztályának vezetője, Menner Ákos, Dömötör Csaba, a Szekszárdi Szakképzési Centrum kancellárja, Csapó Gábor főigazgató, valamint Juhász Gábor, Ady tagintézményünk első embere. Szemben velük a szépszámú egybegyűltek.

Már csak néhány másodperc és sor kerül a szalag átvágására, amellyel hivatalosan is megnyitja kapuját a Digitális Közösségi Alkotóműhely. A szekszárdi tagintézményünkben található műhely egy több mint 30 millió forint értékű fejlesztés, amely a GINOP 6.2.3-17-2017-00038 „Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben” elnevezésű projekt keretében valósult meg.

Elsőre furcsának tűnhet, hogy egy ilyen műhely kapcsolatba hozható a lemorzsolódás csökkentésével, pedig így van. A XXI. századi, modern technológiával – mások mellett számítógépekkel, 3D nyomtatóval – felszerelt helyiségben a tanulók gyakorlatilag az ötlettől a megvalósításig irányíthatnak, koordinálhatnak egy-egy folyamatot, amely sokkal élvezetesebbé teszi a mindennapi tanulást. Ötlet, tervezés, megvalósítás és a kész produktum.

Amellett, hogy a diákok elsajátíthatják a digitális technológia alapjait olyan ágazatokban, mint például a gépészet, elektronika, informatika, a műhelynek köszönhetően azonnali sikerélmények is várnak rájuk, amelyek nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy igazán szeressék, amit tanulnak és ne hagyják el a választott pályájukat, szakmájukat, akár már középiskolás korukban.

A műhely emellett komoly pályaorientációs erővel is bír. A Szekszárdi Szakképzési Centrum nem csak a nyolcadikos, pályaválasztás előtt álló korosztályt szeretné megszólítani vele, hanem gyakorlatilag minden általános iskolást, aki egy kicsit is kíváncsi arra, hogy mennyi modern technológiát és innovációt rejt a XXI. századi szakképzés. A Centrum célja, hogy a diákok szervezetten tudják látogatni a műhelyt, ahol egy pályaorientációs szakértő is várja majd őket, hogy beszélgetésekkel és interaktív programokkal, szakkörökkel vezethesse be a fiatalokat a szakmák világába.

Sajtóközlemény

2019. május 20.


2018. február 7.


A korai iskolaelhagyás megelőzését célzó intézményi tevékenységek

A végzettség nélküli iskolaelhagyók arányának csökkentésére irányuló EU 2020 stratégia célkitűzéséhez kapcsolódva hazánk – más európai országhoz hasonlóan – a végzettség nélküli iskolaelhagyók arányának 10%-ra csökkentését vállalta 2020-ig.

Az intézkedések, tevékenységek kiemelt célja a végzettség nélküli iskola elhagyók számának csökkentése, a szakképző intézmények kulcskompetencia-fejlesztő kapacitásainak megerősítése, az alapkészségek fejlesztésére alkalmas eszközrendszer fejlesztése, a szakképzés eredményesebbé tétele, az iskolai teljesítmény növelése, az egész életen át tartó tanulásra való képessé tétel érdekében összhangban a Végzettség nélküli iskolaelhagyás elleni középtávú stratégiával, valamint a középfokú nevelésre, oktatásra vonatkozó 2016. évi ország specifikus ajánlásokkal.

Az országos vállaláson túl a Szekszárdi Szakképzési Centrum a GINOP 6.2.3-17-2017-00038 azonosító számú - Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben című pályázat keretében kiemelten foglalkozik ezzel a célkitűzéssel.

Ennek értelmében intézményünk a következő megelőző (prevenciós) és beavatkozó (intervenciós) tevékenységekre fektet hangsúlyt pályázati források felhasználásával a tanév során:

 

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva